Изберете страница

История

Избери период от историята на Арома

1924

През 1924 година Арома стартира с производството на етерични масла. Това дава името й, което пази и до днес,

Арома от аромат. Арома пази българските традиции и опита, а непрекъснатите инвестиции са гаранция за просперитета вбъдеще.

1924 Иван Скрински, един родолюбив българин и неговата химическа лаборатория поставят началото на Арома.

1927

Първата инвестиция в Арома е на младия предприемач Стефан Цвятков с дялов капитал от 100 000 лева.

1930

Производството и търговията на етерични масла и есенции се разраства и Арома открива първия си фирмен магазин на ул. Леге в гр. София.

1933

Арома е регистрирана като акционерно дружество с общ брой на акциите 1400 по 1000 лева всяка, обща стойност от 1 400 000 лева.

1936

Произвежданото от Арома ментово масло получава статут на продукт с национална значимост, наред с добилото широка популярност розово масло.

1944

Арома произвежда всепризнати с качествата си фруктови есенции, етерични масла, естери и бой за оцветяване с различно приложение.

1947

Арома е национализирана и от частно става държавна собственост.

1954

Арома е водещ производител в България на парфюмерията, козметиката и етеричните масла.

1955

Върху всички опаковки се появява първият символ на Арома – розата. Заедно с него се налага и първото послание „Всичко за здравето, жизнеността и красотата на човек“.

1956

Създаден е най-популярния български крем Здраве. Откриването на “златната” му формула е резултат от дълги опити в създаване на продукт за кожни раздразнения.

1960

Портфолиото на Арома включва над 40 продукта – парфюми, козметика за лице и тяло, шампоани, балсами за коса, сапуни.

1964

1965

Арома въвежда за първи път в България тубеното производство. Създадени са първите български пасти за зъби.

1967

Арома започва производство на първите български дезодоранти, лак за коса и освежители за въздух.

1968

Създадена е първата българска боя за коса Арома Колор. Марката включва боя за коса, шампоан оцветител, гел шампоан и шампоан за боядисана коса.

1969

Арома е утвърден производител на български продукти за чужди пазари и изнася в над 17 страни по света.

1970

Арома създава пастата за зъби Мери с признати лековити свойства, укрепваща венците. В съдържанието и има минерална вода от извора край село Меричлери.

1979

Арома произвежда по френска технология на Л’Ореал декоративна козметика и бои за коса за българския и Източноевропейския пазар.

1980

Арома подписва договор с Кристиан Диор за изграждане на парфюмериен цех за производство на парфюми под частна марка.

1982

Арома разширява производствената си база с нов завод на ул. Кирил Благоев 12.

1989

Нов етап в историята на Арома…Включване на частен капитал в активите на предприятието.

1991

Арома става акционерно дружество.

1994

Създадени са марките Aroma, Aroma Natural, Aroma Fresh, VIKING, Happy baby.

1996

Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) отпуснала заем в размер на 8 милиона долара за приватизацията на Арома. Това е първият заем отпуснат в България от ЕБВР.

1997

Приет е инвестиционен план на Арома и са закупени автоматизирани машини за производството и модерно оборудване за лабораториите.

1998

Арома изгражда стабилни партньорства с утвърдени в цял свят компании за доставка на суровини и материали. Сред тях са: Huntsman, BASF, Chemopharma, Clariant, Cognis, Degussa, Deutsche Prazisions Ventil, Dragoco, Firmenich, Jean Niel, Roquette, Floressance, S&D Chemicals, H&R, Huhtamaki Van Leer.

1999

Създадена е най-успешната българска марка за орално здраве – Astera. Тя включва всичко необходимо за ежедневна грижа – четки, пасти за зъби и вода за уста.

2000

Арома e 100% частно дружество и напълно отговаря на съвременните стандарти за качество. Получава сертификат ISO 9001: Системи за управление на качеството.

2001

Арома се доближава все повече до Природата. Новото идентичност на компанията го показва с ново лого и послание “Естествено от Арома”.

2002

Astera поставя рекорд за книгата на Гинес в категорията “Най-много хора, миещи зъбите си едновременно”.

2003

Арома произвежда над 135 продукта, в които влага съставки с натурален произход.

2004

Арома е експортно ориентирана и над 70% от производството на компанията е насочено към външни пазари.

2005

Арома има социално отговорната политика, която гарантира екологично и природосъобразно поведение, като използва опаковки напълно разградими в околната среда.

2007

Арома произвежда продукти под чужди марки за водещи компании и големи търговски вериги в Англия, Франция, Холандия, Швеция, Дания, Норвегия, Финландия и др.

2009

Арома създава медицинска козметика под марка Здраве за дерматологични проблеми – акне, пърхот и косопад.

2011

2012

Арома е първият производител в България и региона с реално изпълнени критерии за „Добри производствени практики“. Получава сертификатите GMP и BRC.

2013

Новата идентичност на Арома свързва грижата за здравето и красотата с приятна емоция. Ново лого и послание „В нежна връзка с мен“.

2014

Арома стартира инициативата „Пътят на продукта“, с която показва на външни посетители производствената си база.

2015

Арома създава KOLORA, боя за коса

2016

Арома започва производство на продукти за хигиена и чистота ЧИСТО.

2018

2019

Арома започва производство на перилни препарати и омекотители Sensimo

Количката е празна